Tekeningen gemaakt op tekenles

Afgelopen vrijdag had ik alweer mijn laatste tekenles. Wat gaan 11 weken toch hard! Time goes fast when you’re having fun! Als je wilt zien hoe mijn tekeningen en schilderijen uit de verf zijn gekomen (haha), lees dan verder!

Opdracht 1.

De eerste opdracht. Je moest een object schilderen dat niet helemaal meer op het papier pastte. Het object was dus eigenlijk te groot voor het vel papier. Ik heb mijn initialen geschilderd (Sophie van den Berg). Ik heb neonkleurige acrylverf gebruikt. Ik ben niet heel erg tevreden over dit schilderij. Op de een of andere manier ‘pakte’ de verf niet goed op het papier. Jammer!

Opdracht 2.

Deze tekening is nagetekend van Edouard Manet (dit plaatje). Je moest het op een hele andere manier natekenen dan je normaal doet, je moest het namelijk ondersteboven natekenen! Dit zorgt ervoor dat je in plaats van je linkerhersenhelft de rechterhersenhelft gaat gebruiken. De linkerhersenhelft beoordeelt, terwijl de rechterhersenhelft juist gevoelsmatig is. De linkerhelft is bij de meeste mensen dominant, en als je dus de rechter gaat gebruiken ga je veel minder kritisch tekenen dan je normaal doet omdat je ondersteboven tekent, en je dus geen logisch plaatje voor je ziet. Dit leert je om heel goed te kijken. Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd. :)

Opdracht 3.

Voor deze opdracht had onze tekenlerares een boekje meegenomen met allemaal poppetjes in verschillende vormen en gekke houdingen. Wij moesten een tekening of schilderij maken dat hierop was geïnspireerd. Ik heb bij dit schilderij weer de neonkleurige acrylverf ebruikt. Dit keer hechtte het wel goed aan het papier. Ik hou zelf meer van de realistische tekeningen, maar toch vind ik deze ook heel leuk geworden!

Opdracht 4.

Een opdracht waarbij je met sjablonen moest werken. Je weet wel, van die plastic ‘plaatjes’ met figuurtjes eruit gesneden die je vroeger als kleuter misschien wel gebruikte. Wij moesten een patroon maken met de sjablonen. Ik heb verder pastelkrijt gebruikt voor het inkleuren van het patroon.

Opdracht 5.

De laatste opdracht. Je moest een deel van je gezicht uitvergroot natekenen met houtskool. Ik heb nog nooit zo veel in de spiegel gekeken naar mezelf! Ik vind houtskool altijd een beetje eng om mee te werken, omdat het toch vrij snel vlekt en uitveegt. Maar door deze opdracht ben ik een beetje over die ‘angst’ heen gekomen. Ik vind deze opdracht erg goed gelukt!

Dat was het dan! Wat vonden jullie van mijn tekeningen? Heb jij ooit op tekenles gezeten, of zit je er nu op? En willen jullie vaker mijn tekeningen zien?

Goodbye,

Sophie!

5 thoughts on “Tekeningen gemaakt op tekenles

Geef een reactie

