DIY: Hartjesboekenlegger

Vandaag een leuke DIY (Do It Yourself) voor jullie! Ik had laatst op internet deze boekenleggers gezien, en ik ging gelijk aan de slag. Lees verder als je wilt zien hoe je deze hartjesboekenlegger maakt!

Voor de boekenleggers kun je het beste papier van 15×15 gebruiken. Bij de Action kocht ik later een blok met scrapbookpapier. De prijs weet ik niet meer, maar het zal vast niet duurder zijn geweest dan 1-2 euro.

Laten we aan de slag gaan!

Zijde A

Zijde B

Leg het papier voor je met zijde B naar boven. Vouw het dan dubbel.

Vouw het papier weer open met zijde B weer naar boven. Vouw het vervolgens weer dubbel. Op zijde B is nu een grote ‘+’ ontstaan.

Vouw de onderkant van zijde B naar de middenlijn, en draai het papier vervolgens om zodat je zijde A boven hebt liggen.

Nu vouw je de hoekpunt rechtsonder tegen de verticale middenlijn. Doe dat ook met de hoekpunt linksonder.

Nadat je de hoekpunten hebt gevouwen heb je zijde A (nog steeds) voor je liggen. Nu draai je het papier om, zodat je zijde B voor je hebt liggen.

Vouw het ‘gekleurde puntje’ helemaal naar de bovenkant.

Draai je papier nu weer om, zodat je zijde B voor je hebt liggen. De twee gekleurde flapjes onderaan ga je nu ‘open’ vouwen. Hoe dat moet zie je het beste aan de foto’s. Uiteindelijk moet het zoals de laatste foto worden.

Oké, we zijn al bijna klaar. Vouw nu de rest van het vierkante stukje naar binnen. Daarna vouw je de hoekjes van het papier een beetje om.

Als je het papier nu omdraait zie je de hartjesvorm al! Nu hoef je alleen nog maar het restpapier af te knippen zodat je het gekleurde hartje overhoudt. En dan is je schattige boekenlegger af!

Ik vind deze boekenleggers echt heel cute! Ik heb er zelf al een paar gemaakt. Misschien is dit een leuk klein cadeautje voor moederdag? Als je het vouwen eenmaal door hebt is het echt heel makkelijk. Als je er écht niet uit komt, zoek dan bij Youtube onder ‘hartjesboekenlegger’.

Veel succes!

xx Sophie

8 thoughts on “DIY: Hartjesboekenlegger

  1. Jammer, ik had ook voor mijn volgers deze in de petto, maar helaas. Ach ja volgers 0 is weinig xd. Maar voor op mn blog dan.
    Leuk dat je ook pas begonnen bent met bloggen, en het lukt aardig zie ik wel. Wil je ook eens kijken op livelovexlaugh.blogspot.com?

Geef een reactie

