Catrice feMALE || Cream Blush en Eye Aquarelle Duo Chalks

Terwijl de nieuwe limited edition van Catrice al in de winkels ligt, zit ik hier te typen over de vorige LE van Catrice: de feMALE collecite. Oeps, een beetje laat, niet? Eerst sprak deze collectie mij niet zo aan, maar na nog een paar reviews over verschillende producten gelezen te hebben wilde ik toch wel érg graag de blush en oogschaduw uit de feMALE collectie. Bij de Trekpleister in de buurt lag de limited edition er gelukkig nog, dus kocht ik nog snel twee producten. Uiteindelijk heb ik op het allerlaatste moment dus toch de producten gekocht. Vandaar de late review. Lees verder voor mijn review!

Ik kocht van de feMALE collectie twee producten. De Cream to Powder Blush en de Eye Aquarelle Duo Chalks.

Eerst de blush:

De blush is een cream to powder blush. Dat wilt zeggen dat dit een crème blush is die op de huid een poederachtig effect geeft. Ik was hier benieuwd naar, want ik had nog geen crème blush.

De blush is er maar in één kleur, C01 A Woman’s World. Dit is een mooi rood-roze kleurtje.

De blush geeft een fijne hoeveelheid kleur af. Als je de blush op doet verandert de blush een beetje van structuur. Het wordt inderdaad poederachtig! De blush geeft een mooi natuurlijk blosje. De crème blush brengt trouwens best goed aan! Ik had wel eens gelezen dat crème blushes een beetje kunnen vlekken op je wangen, maar dat doet deze niet. Ik ben erg tevreden over deze blush.

We gaan verder met de oogschaduw!

Deze Eye Aquarelle Duo Chalks (een hele mond vol!) zijn volgens Catrice oogschaduws met een krijt textuur. Hoe dan ook, ik vind ze net zo goed gewone oogschaduws. Bij Chalks denk ik namelijk aan stoepkrijt, en of je dat nu op je oogleden wilt kalken..?  Maar goed. De oogschaduws komen in een klein, kartonnen doosje met het speciale feMALE printje erop. Ik heb het duo in 01 Love Me Gender. Daarin zitten een koperkleurige en een mooie bruine oogschaduw.

Eenmaal uit het doosje gehaald hou je twee kleine, kubusjes over. De oogschaduws zitten in een plastic doosje. Erg praktisch is de verpakking niet. De doosjes zijn zo in je stash moeilijk terug te vinden. Het was handiger geweest als de oogschaduws nog samen in een plastic doosje zaten. De verpakking doet me trouwens heel erg denken aan de Shimmer Cubes van The Body Shop. Maar goed. We gaan het over de inhoud hebben, dát is wat telt.

Zoals je op de swatches ziet hebben deze ‘Chalks’ aardig wat pigment. De kleuren hebben een mooie glanzende finish. Wauw! Ik vind deze kleuren echt heel mooi. Ik hou sowieso heel erg van oogschaduws in aarde- en natureltinten. Ik vind donkere en opvallende kleuren mij nooit zo mooi staan. Deze oogschaduw kan je trouwens ook nat aanbrengen voor (nog!) meer kleur. Maar ik vind dat zelf niet echt nodig, en een beetje veel gedoe. Ik ben echt dik tevreden over deze oogschaduws.

De Cream to Powder Blush kost €3,49 en de Eye Aquarelle Duo Chalks kosten €2,99.

Hebben jullie nog iets van de feMALE limited edition gekocht?

Liefs,

Sophie.

3 thoughts on “Catrice feMALE || Cream Blush en Eye Aquarelle Duo Chalks

Geef een reactie

