DIY – Pimp je schoolagenda

Laatst kon je in een shoplog al zien dat ik een nieuwe agenda had gekocht. Ik had een agenda gekocht die aan de binnenkant helemaal ‘leeg’ was, zodat ik er allemaal plaatjes en zo in kon plakken. Vandaag heb ik weer een  DIY (Do It Yourself) voor jullie. Kijk mee!

Wat heb je nodig?

Plaatjes uit tijdschriften, kranten, … | Lijm (lijmstift of vloeibare lijm) | Agenda (dûh) | Andere random spullen  om je agenda mee te versieren.

Oke, aan de slag!

Dit is dus mijn agenda, en zoals je kunt zien…

… is ‘ie aan de binnenkant helemaal wit. Geen plaatjes, niets. Als je je agenda wilt versieren kun je het beste zo’n lege binnenkant hebben.

Vervolgens ga je alle plaatjes die je hebt verzameld in je agenda plakken. Je kan bijvoorbeeld een speciaal thema per pagina maken (bijv. allemaal bloemetjes, dieren…), of – zoals ik heb gedaan – per pagina maar een plaatje plakken. Het handigst is om het plaatje bij het weekend te plakken, want daar schrijf je waarschijnlijk niet zo veel. Als je plaatjes bij  doordeweekse dagen plakt, heb je misschien niet genoeg ruimte om je huiswerk op te schrijven. Ook op de dagen dat je vakantie hebt kun je natuurlijk wel gewoon overal plaatjes plakken.

Zo heb ik dus alle plaatjes in mijn agenda geplakt. Ik heb het een beetje rustig gehouden door maar een of twee plaatjes per pagina te gebruiken.

De buitenkant versieren

Ik heb zelf ook de voor- en achterkant van mijn agenda versierd. Bij deze agenda kan je het roze hoesje eraf halen, en dan kan je van alles op je agenda plakken.

De achterkant van mijn agenda. Ik vond het woord Tropical wel leuk bij de zomerse roze voorkant passen!

En dit is de voorkant geworden. Ik heb een los stuk stevig papier op maat geknipt en in de roze hoes geschoven. Zo heb ik dus niet een permanente voorkant, en kan ik gewoon een andere voorkant maken als deze gaat vervelen.

Dat was dan de DIY. Ik ben dus helemaal klaar voor het volgende schooljaar. Nou ja, nog niet helemaal. Mijn schoolboeken moet ik nog steeds krijgen, en natuurlijk nog kaften. Maar dat maakt niet zo veel uit. ;)

Ik heb mijn agenda bij V&D gekocht voor €4.99

Liefs,
Sophie

Geplaatst in DIY | Getagd

3 thoughts on “DIY – Pimp je schoolagenda

Geef een reactie

