Tutorial: Hoe ik mijn nagels verzorg

Oké, ik geef het toe. Ik ben af en toe best perfectionistisch. Zo wil ik bijvoorbeeld dat mijn kamer altijd mooi opgeruimd is, of dat een werkstuk voor school er zo netjes mogelijk uit ziet. En ook mijn handen en nagels moeten onder mijn perfectionisme ‘lijden’. Ik kan er écht niet tegen als mijn handen/nagelriemen droog zijn, of als ze er onverzorgd uit zien. Dan pak ik snel mijn nagelverzorging spulletjes, en begin ik aan mijn vaste routine. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn nagels verzorg!

Dit zijn alle spulletjes die ik ga gebruiken. Even op een rijtje: Lush lemony flutter, Trind nail balsam en nail repair, lush tiny hands hand serum, herome glasvijl & Sally Hanssen vijl en een bokkenpootje (vergeten op de foto te zetten *stupid me*). Ik heb ook alle spulletjes op een handdoek gelegd, omdat ik best snel knoei met nagellak etc. ;)

Zo zagen mijn nagels er eerst uit: uitgedroogd, niet op gelijke lengte en heel slap omdat ik net uit de douche kwam. Maar daar gaat verandering in komen!

Trind, wat is dat een fijn merk, zeg! Ik gebruik eerst de nail balsam om mijn nagels mee te hydrateren.

De Nail Balsam smeer je op je nagels en laat je vervolgens 2 minuten intrekken. Dan smeer je de rest nog in je nagels.

En dan ziet het er zo uit! Mijn nagels zien er gelijk al wat minder droog uit, en glanzen ook een beetje.

Dan gaan we verder met de Nail Repair..

De Nail Repair is een nagelverharder. Ik vind deze heel erg fijn, omdat het je nagels echt wat sterker maakt, en gelijk een mooie glans geeft!

En dit is de ‘tussenstand’. Ziet er zo al veel beter uit, toch?

Dan pak ik mijn glasvijl erbij, en vijl ik mijn nagels op gelijke lengte. Deze glasvijl van Herôme vind ik echt heel fijn.

Dan vijl ik met een iets minder grove vijl nog een paar hoekjes van mijn nagels af, zodat mijn nagels nog iets gladder zijn.

Dan pak ik mijn vertrouwde potje Lemony Flutter om mijn nagelriemen mee in te smeren. Ik heb al snel last van droge nagelriemen, en dan is deze crème ideaal!

Dit smeer je uit, en voilà: je houdt lekker zachte en soepele nagelriemen over. Als het nodig is kan je nog even je nagelriemen (voorzichtig!) terugduwen met een bokkenbootje.

Als extraatje smeer ik nog even mijn handen in  met dit handserum van Lush. Dit wrijf je als een zeepje tussen je handen, en dan komt er een olie vanaf die je handen lekker zacht maakt.

En dit is het eindresultaat. Mijn handen zien er nu weer goed verzorgd uit. Even een voor- en na foto:

Klik even op de foto als je de foto vergroot wilt zien. Ik krijg hem helaas niet groter in het artikel.

Dit is dus de manier hoe ik vaak mijn nagels verzorg. Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien!

x Sophie

5 thoughts on “Tutorial: Hoe ik mijn nagels verzorg

Geef een reactie

