Review: Balmi VS. EOS lipbalm

Sinds kort zijn de schattige Balmi lippenbalsems te koop bij Douglas. Deze deden me gelijk denken aan de bekende EOS lippenbalsems. Ze hebben namelijk (bijna) dezelfde ‘surprise-ei’ vorm! Vandaag ga ik deze twee concurrenten met elkaar vergelijken om te kijken welke lippenbalsem beter is. Let the battle begin!

Dit is de Balmi lipbalm. Ik heb de mint variant. Deze tintelt op je lippen, heel grappig! De verpakking vind ik heel schattig (net als de EOS). Het is een schattig bolletje waar met grote letters ‘Balmi’ op staat. Ook zit er een hangertje aan, zodat je hem ergens aan kan hangen. Dit hangertje kan je er trouwens ook af halen, als je dat fijner vindt.

En zo ziet de EOS lippenbalsem eruit. Ook hier zie je weer de ronde vorm terug. Dat vind ik zo leuk! Je trekt gelijk de aandacht als je dit op school opsmeert (true story). Ik heb hier de Honeysuckle Honeydew (Galiameloen) geur/smaak. Oke, laten we de twee lippenbalsems eens even vergelijken!

De verpakking van de Balmi lipbalm lijkt erg op de EOS lippenbalsem, maar de EOS is wat meer ovaal, terwijl de Balmi lippenbalsem echt rond is. De lippenbalsems hebben beide een inkeping om de balsem makkelijker (?) open te maken. Ook staat op de bovenkant bij beide de naam van het merk gedrukt. Ik merk wel dat de EOS wat steviger aanvoelt dan die van Balmi. De Balmi lippenbalsem heeft namelijk wat scherpe randjes bij de opening.

De lippenbalsems moet je bij allebei opendraaien. Ik vind dat wel handig, omdat de dop er zo niet snel per ongelijk af kan gaan. De lippenbalsem zelf bij de EOS lippenbalsem heeft een smallere vorm dan de Balmi balsem. Er zit ook meer product in de Balmi lipbalm (10.5 gram)  dan die van EOS (7 gram).

Hoe verzorgen de lippenbalsems?

Links: EOS – Rechts: Balmi

Zoals je op mijn arm kunt zien, is de Balmi lippenbalsem veel glanzender en vetter dan de EOS lipbalm. Dat zie je ook op je lippen terug. De EOS lippenbalsem is wat stroever, en glijdt wat minder goed over je lippen. Verder verzorgen de balsems allebei goed, maar toch merk ik dat de EOS mijn lippen beter verzorgt. Bij de Balmi merk ik namelijk dat mijn lippen na een tijdje weer droog zijn. Als je van de wat vettere balsems houdt, kan je het best de Balmi kopen, en als je daar juist niet van houdt zal ik voor de EOS gaan. Wat ik wel fijn vind is dat de EOS balsem 100% natuurlijk is. Dat is altijd beter dan een balsem waar meer chemische ingrediënten in zitten. Er zit trouwens in alle Balmi lippenbalsems spf 15, handig voor in de zomer!

Helaas zijn de EOS lippenbalsem niet in Nederland te koop, maar alleen in Amerika of via webshops. De Balmi lipbalm is wel gewoon bij Douglas te koop.

Plus- en minpunten op een rijtje:

Balmi:

  • + Er zit meer product in (10.5 gram)
  • + Prijs: €4.95
  • + Gewoon bij Douglas te koop
  • + Er zit spf 15 in
  • – De verpakking heeft wat scherpe randjes, en voelt dus goedkoop aan
  • – Er zitten meer chemische ingredienten in dan de EOS balsem
  • – Verzorgt prima, maar niet zo goed als de EOS balsem.

EOS:

  • + De lippenbalsem verzorgt heel goed, en houdt je lippen ook zacht.
  • + De verpakking voelt kwalitatief goed aan.
  • + De lippenbalsem is 100% natuurlijk
  • + Prijs: €4.95
  • – Niet in Nederland te koop
  • – Er zit alleen spf in de Lemon drop variant
  • – Minder product dan de Balmi balsem (7 gram)

Conclusie:

Ik vind de EOS net wat fijner dan de Balmi lippenbalsem. Ook al heeft de Balmi lip balm hierboven meer plusjes, de verzorging is toch het belangrijkst bij een lippenbalsem, en de verzorging van Balmi is minder goed dan de EOS. Ik vind het ook wat fijner dat de balsems van EOS 100% natuurlijk zijn. Ik denk ook dat je lippen daardoor zachter worden. Als je moet kiezen zal ik dus voor de EOS lip balm gaan, maar als je bijvoorbeeld niet via een webshop mag bestellen is de Balmi ook een goed alternatief.

Allebei de lippenbalsems kosten €4.95

Voor meer info over de EOS lippenbalsems, klik dan hier!

x Sophie

14 thoughts on “Review: Balmi VS. EOS lipbalm

  1. Alice & Jo heeft nu ook een verkooppunt in Rotterdam centrum. Dat scheelt verzendkosten ^^

    -EOS gehele online assortiment Alice & Jo
    (m.u.v. bodylotions)
    -Real Techniques gehele online assortiment Alice & Jo
    -Sleek oogschaduwpaletten selectie (Testers aanwezig)
    -Sleek Blush By 3 selectie (Testers aanwezig)
    -Sleek Blush selectie (Testers aanwezig)

    Locatie Shop!nBox: Karel Doormanstraat 463a, 10 minuten lopen vanaf centraal station of 1 minuut vanaf de Mediamarkt

  2. Heey. Ik heb de EOS lipbalm vandaag besteld. Ik weet dat het product 100% dier proef vrij is. En dat het grootendeels natuurlijk is. Het minpunt is inderdaad dat je ze niet in nederland kunt kopen dus als je ze op een website besteld moet je weer 5,- verzend kosten betalen en dat is bij de balmi dus weer niet want die kun je gewoon kopen bij de Douglas (daar ga ik morgen of overmorgen naar toe). Mij lijkt het ook leuk voor op school omdat ik over een week naar de 1e klas middelbare school ga. Doei xx arwanie

  3. Ik ga er een voor een vriendin haar verjaardag kopen, ik vind het er zo leuk uit zien. Ik koop wel een Balmi omdat dat gewoon bij de douglas te halen is.. Maar een leuk informatief artikel! :)

  4. Grappig om te zien dat de Balmi meer plusjes heeft, maar uiteindelijk komt het inderdaad neer op de verzorging. :) Eerlijke review, leuk om te lezen trouwens. Vind de “battles” tussen producten altijd amazing. :D

Geef een reactie

