Review: Pixum Fotokalender (en fotomok)

IMGP8693

Het nieuwe jaar is al een tijdje begonnen en bij een nieuw jaar hoort natuurlijk ook een nieuwe kalender! En wat is nou leuker dan een kalender die je zelf helemaal kan versieren met je eigen foto’s? Van Pixum.nl mocht ik een fotokalender maken en ik ben daarmee aan de slag gegaan…

IMGP8689

Ik heb de staande fotokalender in A3 formaat gekozen. Dit vond ik mooier dan A4 formaat omdat het nog net wat groter is. Het design kan je zelf ook nog aanpassen.

IMGP8697

IMGP8699

En dat ben ik met mijn tweelingbroer. Gezellig samen voor de kerstboom. En check dat enorme gewei op mijn hoofd! :)

IMGP8704

De lay-out die ik heb gekozen voor de kalender heeft lichtgrijze vakjes waar je iets in kan schrijven. Ik vind de vakjes groot genoeg om in te kunnen schrijven, je hebt dus geen last van gepriegel in te kleine vakjes.

Het maken van de kalender was helemaal niet moeilijk. Je kan makkelijk de foto’s van je computer in de kalender zetten. Ook kan je nog tekst onder de afbeelding zetten en eventueel daarvan nog het lettertype veranderen. Pixum is dus een erg gebruiksvriendelijke website. Waar je trouwens wel even op moet letten is dat de foto’s die je in je kalender zet zo groot mogelijk zijn. Ik had daar zelf niet aan gedacht en nu zijn dus een paar foto’s een beetje onscherp. Maar dat is dus gewoon een stomme fout van mij.

De verzending van de kalender was ook snel. Binnen ongeveer 4 dagen had ik mijn kalender binnen. Ik had ook nog een fotomok besteld, die kwam een paar dagen later binnen. Dat vond ik wel gek omdat ik de kalender en de mok tegelijkertijd had besteld.

IMGP8711

Dit is de fotomok die ik heb besteld. Ik heb een foto van mijn konijn erop laten drukken, super leuk! Wat ik wel raar vond is dat ik een zwart-wit foto had verwacht op de mok (omdat de foto origineel ook zwart-wit was), maar de foto op de mok heeft een paarse gloed.

IMGP8725

Ik gebruik mijn fotomok nu om mijn make-up kwasten in te bewaren. :)

IMGP8730

Ik ben erg blij met de fotokalender. Ook ben ik erg tevreden over de snelle verzending van de kalender en de mok. Het enige nadeel is dat je grote foto’s moet invoegen, anders worden ze wazig. En van de paarse gloed over de mok weet ik niet of dat aan mijn foto of aan Pixum lag, dus dat kan ik niet echt met zekerheid een nadeel noemen.

De fotokalender kost €19,99 en de fotomok €9,99. Als je een fotokalender wil maken, dat kan hier.

4 thoughts on “Review: Pixum Fotokalender (en fotomok)

Geef een reactie

