Review: Kiko Colour Sphere duo eyeshadow #208

IMG_2070

Twee weken geleden ben ik op skivakantie geweest. Op de terugweg maakten we een overnachting in Lyon. Dit is een mooie stad waar ze ook heel veel leuke winkels hebben, zoals Hollister, Sephora en Kiko. Naar het merk Kiko was ik al heel lang benieuwd en in Lyon heb ik eindelijk iets van dit merk gekocht. Ik kocht een mooi oogschaduw duo die heel geschikt is voor een everyday-look.

Dit zijn trouwens de twee dingen die ik in Lyon heb gekocht. Een trui van Hollister die in de uitverkoop was (yay!) en de oogschaduw.

d289d8647dff11e28b3822000a9f15fd_7

Oké, op naar de review van de Colour Sphere duo eyeshadow!

IMG_2074

IMG_2073

De oogschaduw komt in een mooi doosje (die me trouwens heel erg aan die van MAC doet denken…). Er zit 1,8 gram oogschaduw in.

IMGP9237

IMG_2071

De Kiko Colour Sphere duo eyeshadow (een hele mond vol!)bestaat uit twee kleuren: een glanzende lichtbruine/gouden highlighter en een matte taupe kleur. De oogschaduw is ‘baked’ en kan je dus droog en nat aanbrengen op je oog. Als je de oogschaduw nat aanbrengt zal er meer kleur vanaf komen. Ik heb zelf gemerkt dat de glanzende kleur nat aangebracht meer kleur afgeeft dan de matte taupe kleur.

IMGP9252

De taupe kleur geeft, zoals je kunt zien, niet zo veel kleur af. Dat komt omdat het een lichte kleur is dichtbij mijn eigen huidskleur komt. Toch had ik het wat beter gevonden als er nét wat meer kleur vanaf zou komen. De highlighter bestaat vooral uit veel glittertjes. Daarom moet je goed uitkijken voor fall-out, want anders loop je met een hele bom aan glitters op je wang. Verder vind ik deze kleur heel mooi en komt er genoeg kleur vanaf (hoewel dat op bovenstaande foto niet zo goed te zien is).

IMGP9254

Hier kan je goed zien wat het effect is als je de glanzende kleur nat aanbrengt. Links is droog geswatched, rechts nat. Er komt veel meer kleur vanaf! Ik denk alleen niet dat ik heel vaak de oogschaduw nat ga aanbrengen, omdat het toch wat meer tijd kost.

IMG_2061

Ik ben tevreden over deze oogschaduw. De verpakking ziet er mooi uit en de kleuren zijn ook heel mooi. Het enige minpunt is dat de taupe kleur niet zo veel pigment heeft, maar gelukkig is de kleur wel goed op te bouwen.

Helaas is deze oogschaduw niet in Nederland te koop, maar er zijn vast wel webshops die dit merk verkopen. Ik kocht deze oogschaduw in Frankrijk voor €6,90.

Heb jij iets van het merk Kiko? 

6 thoughts on “Review: Kiko Colour Sphere duo eyeshadow #208

  1. Pingback: Personal: Photodiary Februari 2013 | bonjourgoodbye

  2. Ik heb helemaal niks van Kiko, maar ik vind dit paletje er wel mooi uitzien :) Het is inderdaad jammer dat de taupe kleur niet net iets beter gepigmenteerd is, maar zo blijft het naar mijn mening alsnog een mooi duo voor een alledaagse look.

Geef een reactie

