Nail Art how-to: Gradient Dotted Nails!

IMGP1566bc

De laatste tijd ben ik niet meer zo veel bezig met nail-art, terwijl ik het wel heel erg leuk vind om te doen. Ik heb denk ik niet echt tijd meer om uren met mijn nagels bezig te zijn. Laatst had ik wel weer eens zin om te gaan nail-arten. Ik maakte deze hele simpele nail-art die er toch heel erg leuk uit zien. Benieuwd? Lees dan snel verder!

IMGP1566
IMGP1567
IMGP1568
Ik vind het effect van de stipjes met kleuroverloop echt heel leuk geworden. Ik kreeg op school ook heel veel opmerkingen over mijn nagels toen ik deze nail-art net had gemaakt. Sommigen dachten zelfs dat het nagelstickers waren! Als je dat te horen krijgt, weet je dat je nail-art mooi geworden is ;).

Deze nail-art is echt heel simpel om te maken. Het enige wat je nodig hebt is:

  • Een dottingtool, satéprikker, speld.. Iets waarmee je de stipjes kunt zetten.
  • Vier nagellakjes van dezelfde kleurcategorie (rood, roze (zoals ik heb), blauw, groen…) die van donker naar licht gaan.
  • Een basislak, ik heb een witte nagellak gebruikt. Dan komt het effect het best over.

Dit zijn de lakjes die ik heb gebruikt. Ze staan op volgorde van donker naar licht.

IMGP1581

Barry M, Miss Sporty, Rimmel, Onbekend merk

Hoe maak je dit?
Begin natuurlijk met het aanbrengen van een basecoat om het verkleuren van je nagels door de nagellak te voorkomen. Als dit droog is lak je je nagels in je gekozen basiskleur. In mijn geval is dat de witte kleur. Dit laat je drogen. Dan pak je een dottingtool (of iets anders waarmee je stipjes kunt zetten) erbij en dip je die in de donkerste kleur nagellak. Je zet ongeveer twee rijen met stipjes boven elkaar. Dan pak je de wat lichtere kleur en daar zet je ook weer twee rijen met stipjes boven. Zo ga je door met de andere kleuren totdat je nagel helemaal vol is. Dit goed laten drogen en als laatst nog een fijne topcoat eroverheen en dan ben je klaar. Piece of cake!

Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hadden. Ik ben benieuwd of jullie dit nu ook gaan maken (of het zelfs al een keer hebben gemaakt!).

Liefs, Sophie

14 thoughts on “Nail Art how-to: Gradient Dotted Nails!

  1. Heeeee sophie,
    Ik heb je blog net ontdekt en je hebt echt leuke artikels! Misschien wil je ook mijn blog een keer bezoeken? ^_^

    Zou je een keer je stash laten zien? Want daar ben ik heeeeel benieuwd naar!! Hihihi

    Xoxo Tessa

    • Ik heb de Rimmel nail tip whitener gebruikt. Dit is een lak voor een french manicure en daarom heeft ‘ie ook een wat dunner kwastje dan normaal. Maar er valt mee te lakken :). Ook dekt hij is 1-2 laagjes, een aanrader dus!

Geef een reactie

