Daar ben ik weer!

PicMonkey Collage

Dagje Den Haag met mama op de eerste vakantiedag // Informatieboekje & notitieboekje van de open dag van de Haagse Hogeschool // Leerontwijkend gedrag

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer! Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst. Maarrr… ik heb nu vakantie, dus dat betekent dat ik weer meer vrije tijd heb. En dus kan ik ook weer beginnen met bloggen! Vandaag wilde ik jullie een persoonlijke update geven over mijn leven op dit moment. Lees snel verder!

Ik heb nu dus eindelijk vakantie! Ik was echt aan vakantie toe merkte ik. De afgelopen schoolweken waren erg druk, met veel SO’s en proefwerken. Maar deze toetsen zijn gelukkig allemaal goed gegaan. Mijn rapport ziet er op dit moment dus ook goed uit en zoals het er nu voor staat ga ik gewoon over naar 6VWO. Ik ben me de laatste tijd ook meer gaan verdiepen in een vervolgstudie. Ik ben onder andere naar voorlichtings- en open dagen geweest. De studie psychologie aan de universiteit van Leiden lijkt me heel interessant. Psychologische onderwerpen hebben mij namelijk altijd wel geboeid. Het enige nadeel van deze studie vind ik dat het heel theoretisch is en ik mijn creativiteit er niet zo goed in kwijt kan. Gelukkig is er nog een tweede studie die mij heel erg aanspreekt: Communication and Multimedia Design (CMD) aan de Haagse Hogeschool. Dit is ook een studie die helemaal bij mij past én waar ik mijn creativiteit in kwijt kan. Ook komt er een stukje psychologie in voor, wat al helemaal mooi meegenomen is. The best of both worlds! Op dit moment is CMD de studie die mij het meest aanspreekt.

Ook zijn er een heleboel dingen waar ik erg naar uitkijk. In maart ga ik met een paar vriendinnen naar het concert van Bastille! Ik ben al een tijdje weg van de muziek van Bastille en verheug me dus enorm op het concert. Natuurlijk gaan we proberen om zo dichtbij mogelijk bij het podium te gaan staan :). Ook ga ik in maart naar een voorstelling van Paulien Cornelisse. Zij is een cabaretier en ook bekend van de boeken ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ en ‘En dan nog iets’. Om de humoristisch geschreven stukjes uit deze boeken heb ik vaak genoeg hard moeten lachen. Ik ben erg benieuwd hoe haar voorstelling zal zijn!

Verder ga ik proberen het bloggen weer een beetje op te pakken. Ik merk toch wel dat ik het bloggen gemist heb en ik heb weer een heleboel ideeën voor blogposts. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer wat van me te horen :)

Liefs,

Sophie

2 thoughts on “Daar ben ik weer!

  1. Wauw, welcome back! Ik miste je in blogland! Goed van je dat je je even op school hebt gefocust en dat je nu ook over gaat naar 6VWO. Gefeliciteerd dame! Woah, zware vervolgopleidingen, maar als je het leuk vindt, waarom niet toch?! Ik ben benieuwd naar je ideeën, kan niet wachten!

Geef een reactie

