Favoriete muziek van de laatste tijd

large

De laatste paar weken ben ik naar een heleboel nieuwe bands gaan luisteren en heb ik veel leuke nieuwe nummers ontdekt. Ik vind muziek luisteren nog steeds een van de fijnste dingen om te doen en heb dit de laatste tijd ook vaak gedaan. Lees verder als je wilt weten naar welke nummers ik de laatste tijd vaak geluisterd heb!

Poet – Bastille

Bastille vind ik een geweldige band en nadat ik naar hun concert ben geweest ben ik nog meer naar hun muziek gaan luisteren. Bij hun concert kwam een aantal nummers voorbij die ik nog niet kende, waaronder het nummer Poet. Dit is niet hun beste nummer vind ik, maar wel heel vrolijk! Zeker leuk voor in de lente/zomer! Het nummer Sleepsong vind ik trouwens ook erg mooi.

The Struggle – Grizfolk

Ik ga nog even door over het concert van Bastille! Het voorprogramma was de nog redelijk onbekende band Grizfolk. Deze band maakt hele vrolijke en catchy muziek en dit is dus ook één van de bands die ik ontdekt heb afgelopen tijd. Het enige jammere is dat ze nog niet heel veel nummers hebben gemaakt. Het nummer The Struggle is erg leuk en, net als Poet, heel erg geschikt voor in de zomermaanden.

I Don’t Need No Doctor – John Mayer

Van John Mayer ben ik al een hele lange tijd fan en heel veel van mijn favoriete nummers zijn ook door hem geschreven. Laatst heb ik met mijn vader de DVD ‘Where the Light is: John Mayer Live in Los Angeles’ gezien en hier speelt hij live een heleboel nummers. Ik stond echt versteld dat hij zo goed live kan zingen en gitaarspelen! Ik zat echt twee uur helemaal te genieten van zijn indrukwekkende gitaarsolo’s en prachtige stem. Mijn favoriete nummer dat voorbij kwam op de DVD was I Don’t Need No Doctor. Maar heel veel andere nummers waren natuurlijk ook hartstikke goed.

Naive – The Kooks

The Kooks is weer een band die ik sinds kort ken. De zanger Luke Pritchard heeft een hele unieke stem, je moet er maar net van houden. Eerst vond ik zijn stem een beetje apart, maar toen ik er vaker naar ging luisteren kon ik het wel waarderen. Ik heb de laatste tijd vaak naar muziek van The Kooks geluisterd en het nummer Naive vind ik erg goed.

Strong – London Grammar

London Grammar is een vrij nieuwe band en ik heb London Grammar leren kennen doordat de zanger van Bastille, Dan Smith, ooit op Twitter een nummer van ze deelde toen ze nog helemaal niet bekend waren (ik kende ze dus voordat ze cool waren, omg so hipster! ;)) Zangeres Hannah Reid heeft echt een prachtige stem en het nummer Strong is heel rustig: een mooie combinatie.

New Shoes – Paolo Nutini 

New Shoes is een heel vrolijk nummer en eigenlijk gaat het helemaal nergens over (ja, over nieuwe schoenen…), maar doordat de melodie zo lekker blijft hangen en het nummer me zo vrolijk maakt is het zeker een favoriet van mij.

How Soon Is Now – The Smiths

Dit nummer van The Smiths is heel anders dan de nummers die ik hiervoor beschreven heb, maar daarom niet minder leuk! How Soon Is Now is een redelijk alternatief nummer, maar ik vind hem erg goed! Ik vind dat Morrisey een hele mooie stem heeft (en hij heeft een Brits accent en dat is altijd mooi!) en de gitaar en galm in het nummer spreekt me erg aan. Het nummer There Is A Light That Never Goes Out is wat vrolijker en vind ik ook erg leuk.

Radioactive – Imagine Dragons

Dit is ook zo’n heerlijk nummer! Zeker eentje waarnaar ik heel vaak heb geluisterd. Imagine Dragons is een hele leuke band en eigenlijk zijn al hun nummers wel leuk!

Dit waren al mijn favoriete nummers van de laatste tijd! Naar welke nummers heb jij vaak geluisterd? En kende jij deze nummers al?

 

6 thoughts on “Favoriete muziek van de laatste tijd

  1. Oh, The Kooks! Ik luister nu gewoon naar hun nieuwe album, zeker de moeite waard om even te gaan luisteren! Naive is supahnice en The Seaside! Imagine Dragons zijn ook baas, live waren ze trouwens op en top!

Geef een reactie

