Review: Rimmel Apocalips in Celestial en Across the Universe

bewerkt

Een tijdje geleden heeft Rimmel een nieuw soort lipproduct gelanceerd: de Apocalips. Dit zijn lipkleuren die de glans van een lipgloss, kleur van een lipstick en verzorging van een lippenbalsem geven. Dat klonk mij als muziek in de oren! Het enige wat ik minder goed vond klinken was de prijs, ik vond ze namelijk altijd relatief duur. Laatst was er bij Kruidvat een 1+1 gratis op alle make-up actie en greep ik mijn kans: ik koos twee mooie kleurtjes uit die ik vandaag aan jullie ga laten zien!

IMGP6823

De Apocalips zien eruit als lipglossjes. Ze zitten in een stevige plastic huls die aan de onderkant transparant is. Hierdoor kan je de kleur goed zien. De dop heeft een aparte geometrische vorm, erg leuk!

IMGP6834

De Apocalips breng je aan door middel van de welbekende lipgloss-applicator. Het opmerkelijke bij deze applicator is dat het een klein reservoir heeft waardoor je gelijk genoeg product op de applicator hebt. Verder valt mij op dat de applicator erg flexibel is. Ze buigen een beetje om als je ermee op je lippen drukt, dit maakt het aanbrengen makkelijker.

IMGP6825

Als je ze voor het eerste opent is het plastic deel nog transparant…

IMGP6827

…En als je de applicator er voor het eerst volledig uit hebt gehaald wordt het product in dit deel ‘gezogen’. Erg grappig om te zien!

Across the Universe - Celestial

Across the Universe – Celestial

Bij het swatchen van de kleuren merkte ik gelijk dat er enorm veel kleur vanaf komt! In één veeg wordt er al super veel kleur afgegeven. Verder glanzen de kleuren inderdaad mooi, maar niet zo hevig als een lipgloss.

lipswatches

Across the Universe is een prachtige donkerrode kleur! Hij is enorm gepigmenteerd en glanst ook subtiel. Celestial is een donkerroze kleur die een beetje naar het oudroze neigt. Niet een ‘my lips but better’ kleurtje, maar iets donkerder dan dat. Heel erg geschikt voor naar school of werk. Ik heb gemerkt dat de Apocalips erg makkelijk aanbrengen door de flexibele applicator. Ook voelt het product licht en fijn aan en merk ik dat mijn lippen niet uitgedroogd worden (zoals ik wél met sommige lipsticks heb).

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het product een beetje chemisch ruikt, maar na een tijdje merk je hier niets meer van. Ik vind dit dus niet een enorm groot probleem. Als jij hier wel gevoelig voor bent zou ik eerst even in de winkel aan de Apocalips ruiken voordat je ze koopt.

De Apocalips blijven wel een tijdje zitten, maar na een hele maaltijd moet je ze toch wel even bijwerken. Dit is echter heel makkelijk en hier heb je geen spiegeltje voor nodig.

Hier nog even wat full-face foto’s:

Across the Universe

Across the Universe

Celestial

Celestial

Conclusie:

Ik ben erg te spreken over de Apocalips van Rimmel! Er komt veel kleur vanaf, de substantie voelt fijn aan en het verzorgt je lippen goed. Ook vind ik het subtiele glansje erg mooi. Het enige minpuntje is de chemische geur, maar gelukkig vervliegt deze na een tijdje. Verder blijven ze redelijk lang op je lippen zitten, maar moet je ze na een tijdje toch echt wel even bijwerken.

De Apocalips kosten €10,99 en zijn te koop bij elke drogisterij.

Welke kleur vind jij het mooist? En heb jij de Apocalips eens uitgeprobeerd?

 

8 thoughts on “Review: Rimmel Apocalips in Celestial en Across the Universe

Geef een reactie

