Fototutorial: Glanzende make-up look

IMGP8352

Glans in make-up producten: ik ben er dol op! Ik doe elke dag graag een glanzende blush op en ik ben ook niet vies van een mooie glanzende lipstick of lipgloss op mijn lippen. Glanzende make-up producten kunnen je gezicht laten stralen en je huid er nog gezonder uit laten zien. Vandaag heb ik een lichte en glanzende look gemaakt en die heb ik stap voor stap voor jullie gefotografeerd. Lees snel verder!

IMGP8190

Om te beginnen breng ik een van mijn favoriete lippenbalsems aan: de aardbijen EOS lippenbalsem. Deze doe ik nu al gelijk op, zodat de lippenbalsem, terwijl ik me aan het opmaken ben, in m’n lippen kan trekken. Tegen de tijd dat ik dan lipstick op ga doen zijn m’n lippen helemaal zacht en zit de lipstick extra mooi op mijn lippen. Yay!

stap1-concealer

Dan gaan we verder met de basis! Ik breng eerst de Stay All Day concealer van Essence aan onder mijn ogen en werk dit in de huid met kloppende bewegingen. Hierdoor breng je de concealer dekkender aan dan wanneer je het uitsmeert. Daarna breng ik de concealer ook aan rond mijn neus, tussen mijn wenkbrauwen en op mijn kin; dus op de plekjes waar wat meer roodheid is. Je ziet gelijk dat ik er veel wakkerder en frisser uit zie!

stap2-poeder

Om de concealer goed op zijn plek te laten zitten en een wat mattere finish te creëren, breng ik een poeder van MAX aan. Deze geeft ook een klein beetje dekking, wat natuurlijk mooi meegenomen is!

stap3-bronzer

Vervolgens breng ik lichtjes een bronzer aan van The Body Shop over mijn hele gezicht. Omdat mijn gezicht door de lichte concealer niet meer precies qua kleur matcht met mijn hals, corrigeer ik dat verschil dus met deze bronzer. Ook breng ik iets meer aan onder mijn jukbeenderen om wat meer schaduw in m’n gezicht te brengen.

Het geheel lijkt nu nog erg mat, terwijl we juist een gezonde gloed willen maken op ons gezicht. Dit is het moment dat we daarmee aan de slag gaan!

stap4-blush

I present to you: de Rose Gold blush van Sleek! Dit is een hele mooie koraalkleurige blush die je wangen een mooie gouden gloed geeft: precies wat we willen hebben! Deze blush breng ik aan op de appeltjes van mijn wangen.

IMGP8260a

Zoals je ziet geeft de blush je wangen een hele mooie koraalroze kleur met een prachtige gouden glans. Ook zie je hier de bronzer goed zitten.

stap5-wenkbrauwen

Oké, volgende stap: de wenkbrauwen bijtekenen. Ik doe dit niet altijd, omdat ik vind dat mijn wenkbrauwen al prima eruit zien van zichzelf, maar af en toe teken ik ze een heel klein beetje bij. Dit doe ik met een lichtbruine oogschaduw uit het Urban Decay Naked Basics paletje, genaamd Naked 2. De vorm van mijn wenbrauwen is nu iets meer geaccentueerd, wat ik zelf wel mooi vind.

IMGP8269

…En dan ziet mijn gezicht er zo uit! Door de blush heb ik al gelijk wat meer ‘leven’ in mijn gezicht, vergelijk het maar met de foto’s van mijn gezicht zonder de blush. Grappig wat een verschil zo’n blush kan maken!

IMGP8272

We gaan verder met de oogschaduw. Ik heb voor de ooglook een oogschaduwdoosje gebruikt van een oude limited edition collectie van Catrice, maar je zou gewoon vergelijkbare kleuren kunnen gebruiken hiervoor.

stap6-oogschaduw

Allereerst bracht ik een oogschaduwbasis van Essence aan over mijn hele ooglid (wat ik vergeten ben op de foto te zetten, oeps!). Hierna bracht ik de lichte champagnekleurige oogschaduw uit het palette aan in mijn binnenste ooghoeken en de binnenkant van mijn ooglid. Dit zorgt voor een frisse oogopslag en een mooie glans op je ogen. Vervolgens bracht ik de glanzende bruine/koperkleurige oogschaduw aan op de buitenste ooghoeken. Dit zorgt voor een natuurlijke schaduw. De harde randjes zou je nog even kunnen blenden voor een zachter effect. En dat is alles! Heel simpel, maar het geeft wel een groot verschil.

stap7-eyeliner-mascara

Om mijn wimpers voller te laten lijken zette ik een dun lijntje langs mijn wimpers met een stift-eyeliner van Essence. Daarna krulde ik mijn wimpers en bracht ik een laagje van de Essence I <3 Extreme mascara aan. Dit is trouwens m’n favoriete mascara van het moment.

IMGP8344

En dan zien je ogen er zo uit! Een heel verschil met eerst: nu lijken mijn ogen opeens veel groter!

stap8-lippen

We zijn aangekomen bij de laatste stap, namelijk de lippen! Die zijn helemaal lipstick-proof door de lippenbalsem die ik eerder aangebracht heb. Dit is een hele mooie lichtroze lipbutter van Revlon die je lippen een mooie glans geeft, want ja, daar draait het in deze look om! Na deze stap ben je helemaal klaar en zie je er stralend uit.

before-after

Kijk eens wat een verschil! Ik vind het altijd zo fascinerend om te zien hoe erg je je gezicht kunt veranderen met make-up! En dat terwijl ik niet eens een enorme hoeveelheid make-up op mijn gezicht heb geplamuurd.

IMGP8352

Hopelijk vonden jullie het leuk om deze fototutorial te zien. Ik vind de look erg mooi geworden en ik ga deze combinatie zeker vaker dragen.

Het is trouwens de eerste keer dat ik een fototutorial heb gemaakt, dus ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vonden. Moet ik zoiets vaker doen?

 

 

7 thoughts on “Fototutorial: Glanzende make-up look

  1. Super leuk artikel! Ik vind het echt leuk om al die foto’s zo achter elkaar te zien, zo zie je gelijk hoe je gezicht kan veranderen door make-up en het is ook een mooie look! xxx

Geef een reactie

