Update! Examenjaar en concert The Script

update blog Hoi! Hier is na een hele lange tijd (zo’n drieënhalve maand!) weer eens een berichtje van mij. Het is een hele tijd heel stil geweest op mijn blog, maar ik heb nu eindelijk weer de tijd en zin om een blogpost te typen. Vandaag wilde ik een update geven over hoe het met me gaat en wat er allemaal in mijn leven gaande is. Lees snel verder! Zo, waar moet ik beginnen? In die drie maanden is er veel gebeurd. Drie maanden geleden zat ik nog in de vijfde klas van het vwo, nu loop ik als oudste leerling door de school. Wat gaat dat hard! Ik kan me nog zo herinneren dat ik als kleine brugpieper door de school liep. Maar goed. Ik zit nu dus in mijn examenjaar en dat is ook gelijk te merken. Volgende week heb ik mijn eerste toetsweek waarin ik mijn eerste zes schoolexamens ga maken. De afgelopen zes weken hebben we op school veel nieuwe leerstof gehad, maar ook enorm veel herhaald. Zo hebben we in sneltreinvaart al ruim 10 hoofdstukken voor geschiedenis behandeld (ter vergelijking: normaal behandelen we in een heel schooljaar 5 hoofdstukken) en dit was allemaal herhaling van wat we vanaf de 4e klas hebben gehad.

Vanaf komende maandag tot en met vrijdag heb ik dus mijn schoolexamens en dat is best spannend. Nu ik weet dat alles ook zwaar meetelt voor of ik ga slagen aan het einde van het jaar of niet, ligt de druk namelijk extra hoog. Hopelijk wordt mijn harde werken  beloond en kan ik aan het eind van deze week met een gerust hart van de herfstvakantie gaan genieten! Wat nog een leuk vooruitzicht is, is dat ik 20 november met vrienden naar het concert van Paolo Nutini (o.a. bekend van de nummers New Shoes en Iron Sky) ga! Ik vind zijn nummers zo goed en zijn rauwe stem is fantastisch. Ik ben vorige maand trouwens ook naar een ander concert geweest, namelijk het concert van The Script! Het concert was op 9 september  in Paradiso, wat echt een hele mooie en intieme locatie was. We stonden best ver vooraan en konden alles goed zien. Ze speelden veel nummers van hun nieuwe album, wat echt super leuk was! Verder speelden ze echt super goed, ik heb echt van het optreden genoten. Na afloop van het concert hebben we nog ongeveer een half uur buiten gewacht en toen kwam The Script naar buiten om met fans op de foto te gaan en handtekeningen uit te delen. Natuurlijk ben ik ook op de foto geweest met ze én ik heb hun handtekeningen gescoord. Dit was zeker een van de leukste avonden van mijn leven! Verder gaat het erg goed met me en geniet ik met volle teugen van de herfst, de regen en het steeds kouder wordende weer (kuch). Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen! Liefs, Sophie

2 thoughts on “Update! Examenjaar en concert The Script

Geef een reactie

